23 mei 2008

De slotfase.



Donderdag 22 mei 2008, 15.15u, op het podium van onze speelplaats. Ik zal het niet gauw vergeten. Een massa leerlingen, collega's, directie voor mij. Een sfeer van verwachting. Ik had de grote eer het eindgebeuren in te zetten en de uiteindelijke opbrengst bekend te maken.
Ik kan niet uitdrukken hoe fier, ontroerd en dankbaar ik ben. Ik krijg er nog kippenvel van als ik terugdenk aan wat jullie allemaal hebben verwezenlijkt. Wat een geweldige school hebben we toch, met al die lieve, warme, enthousiaste, geëngageerde, creatieve, mensen!!! Hartverwarmend. De uiteindelijke opbrengst: 11 123euro!!! 558 Cambodjaanse gezinnen die dankzij jullie kunnen genieten van zuiver drinkwater. Daar hadden we zelfs niet van durven dromen.
HEEL HEEL HARTELIJK BEDANKT,ALLEMAAL. JULLIE WAREN FANTASTISCH!!!!
Ik eindig met een tekst die in vanmorgen tussen mijn mail vond:
Als je vreugde wilt, schenk dan anderen vreugde. Want geven brengt ontvangen met zich mee en ontvangen houdt automatisch geven in.






2 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai, ik was donderdag behoorlijk onder de indruk van het hele gebeuren en dat zal ook wel te merken geweest zijn in mijn dankwoordje waar ik niet zo goed uit mijn woorden kwam als anders... Bij mijn thuiskomst wist ik nog steeds geen blijf met de vreugde over hetgeen we samen bereikt hebben, evenals met mijn dankbaarheid voor wat iedereen voor de actie gedaan heeft om dit te realiseren. Bij deze wil ik die dankbaarheid dan ook via deze blog uitspreken naar de directie die de toestemming gegeven heeft voor deze actie, de prikgroep die "HGI for life" mee op sleeptouw nam, Martine en Silke die na hun bezoek aan Cambodja de levende getuigen en motivators op onze school werden, mevrouw Sohl en mijnheer D'Huys die hun fiat moesten geven voor de ontelbare mini-projecten, Dj-Laurens en zijn collecteteam die 6 weken lang voor een fijne muzikale sfeer op de speelplaats zorgden, de leerkrachten die de verantwoordelijkheid met hun klasgroep namen om een actie op te zetten, onze nieuwe boekhouder Dries Wijsmans wiens rekenkundigheid we onmiddellijk mochten testen, onze technicus Jochen Meesters die regelmatig de display aanpaste om jullie te informeren over de evolutie van onze actie, uiteraard alle gulle schenkers van zovele euro's en LAST BUT NOT LEAST onze leerlingen op wie ik bijzonder trots ben voor hun enthousiasme dat zij getoond hebben tijdens al die weken om ervoor te zorgen dat onze school naar buiten kwam als een school met een hart voor Cambodja, JULLIE WAREN GEWELDIG!!! 556x DANKUWEL namens een ontroerde, supertevreden en uiterst dankbare "mijnheer Coenegrachts"

Pierke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.